Saturday, September 4, 2021

Almanya'da bankaların işleyişi hakkındaki tecrübelerim-1

  No comments
3 yıldır Almanya'da yaşıyorum. Geldiğimde mecburen Volksbank da hesap açmak zorunda kaldım. Aylık 7 Euro kesilecekti ve bu bana gayet normal ve ortalama bir fiyat gelmişti. Ama işler öyle yürümüyor,hele de konu bankalar ise. Aradan geçen zamanda, aylık kesintinin giderek arttığını gördüm. Taksitli aldığım her üründe 0,50 cent, her havale için kesiliyordu. Elektrik,gaz vs derken iş iyice çığrından çıktı. Bankayı arayıp aylık kart ücretinin çok fazla olduğunu söyledim. Onlar da başka bir tarife teklif ettiler: Her şey dahil, aylık 10,90 Euro. Hemen tamam dedim. İki gün sonra, oturum süresi nedeniyle bu tarifem reddedildi. İyice sinirlenen ben, çareyi başka bankalarda aramaya başladım. İlk durağım: Sparda-Bank. Çok şubesi olmayan ama aylık ücreti 3 Euro olan banka. Bir umut bütün belgeler hazır gittim. Sonuç: Hesap almadılar. Neymiş? Yeni taşındın, Schufa yüksek... vs . 
Sonra Targobank diye bir banka buldum. Randevu aldım. Hemen aradılar. Gelirimi sordular. Jobcenter olduğunu duyunca da "Gelmenize gerek yok." dediler açık açık. O da olmadı. 
Sparkasse benim için son durak olacaktı. Aylık 8,95 Euro. Daha da para ödemezsiniz, dediler. Şimdilik kullanıyorum. Bankalar ile ilgili bir tecrübem daha oldu. O da bu yazının ikincisi olacak. Herkese iyi bloglar.

No comments :

Post a Comment

Comments