Thursday, October 6, 2016

İnsan ne zaman yaşlanır?

  No comments
Aslında cevabı 'Mezarda  yaşlanır.' olan bir cümle.Ortalam herkes 'Eee ... Biz de yaşlandık artık.' cümleleri kursa da bu gerçekte öyle değildir.
Asıl olan insanın ruhudur.İnsan ruhu hiç yaşlanmazmış.Ne kadar doğru ya da ruh hakkında ne kadar bilgimiz var bilemiyorum ama, bu böyle.
Kendisi sonsuzluğa müteveccih olan insan,bu dünyada da o yüzden sonsuzluğu arar.Genç hissetmesi o nedendendir belki de.
Yaşlanıyoruz ama iyi bir yaşlılık için iyi bir gençlik geçirmek gerek.Bir ara benden daha yaşlı bir öğretmene bunu sordum.Acaba gençlikte nasıl alışırsan öyle mi yoksa şimdi dikkatli olmak mı gerek diye? O da 'Gençliğinden biraz sakla.' demişti.
Gençler ve kendini genç hisseden herkese gelsin bu cümle.Gençliğinizin birazını da yaşlılığınıza saklayın.Yediklerinize ve içtiklerinize dikkat edin.
Zaman çok çabuk geçer.Bana olmaz demeyin.Ben mesleğimde yedinci yılındayım.Ne zaman bu kadar yıl geçti diye soruyorum şimdi kendime.Size de aynısı olacak merak etmeyin.
İnsan hastalıkların pençesinde kalınca daha çabuk yaşlanır.Bir de stres var tabi.İşinizde cool olun.Serin ve seri davranın.Dünyanın işi bitmez.Denendi yani.
Sevdiklerinizle zaman geçirmek yaşlanmayı geciktirir.En azından ben öyle düşünüyorum.Kötülükler kısaltırsa,iyilikler de uzatsın değil mi?
Gençlikte kazanılan güzel davranışlarda,ilerde birer bonus olarak karşısına çıkar.Öğretmen olarak bunu çok iyi gördüm.Yaş ilerledikçe,öğrenme kabiliyeti de zayıflıyor.Öğrenecek zaman,güç ve kabiliyet varken öğrenin.Sonra gerçekten zor olur.
Son olarak da kendinizi her zaman genç hissedin.Ama davranırken yaşınıza uygun hareket edin.
Her zaman genç bir hayat sizin olsun...

No comments :

Post a Comment

Comments