Tuesday, October 11, 2016

Eğitim sistemi üzerine bazı tespiterim

  No comments
Eğitim Sistemi
Bu ülkede oturması gereken ilk kurum eğitim sistemi olmalı bence.'Kitap okumayan bir toplumuz.' 'Bu eğitim sisteminden adam yetişmez.' gibi söylemler bir kenara bırakılmalı artık.Çoğumuz yeterince bu cümleleri duymadık mı?Bari bırakın gelecek nesiller duymasın.
Aslında çok kolay öğrenen bir milletiz biz.İşimize gelsin hemen öğreniriz.Bilmem ki kaçınız kendi şivesi ile ingilizce konuşan ama aslında tahsili olmayan bir satıcıya denk geldiniz?İstanbul'da bunu görmek çok kolay.Tahsili  olmayan ama jest ve mimiklerle karşınıdaki turisti bile dinlettiren kişiler... İşte bunları yerleştirmek gerekli eğitim sistemine.
Hayat sadece ders değil,ders dışında günlük hayatta kullandıkları da olmalı aslında.Her en kadar müfredat içerisinde yer alsa da  bunu kaç öğretmen gerçekleştiriyor?Önümüzde sayısız,örnek modeller varken neden içine kapanık bir kısır döngü var?
Gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerini gözden geçirdiğiniz zaman değişken bir durağanlık görürsünüz.Ne demek bu?Benim kurduğum bu cümledeki olay şu:Bellli olan iyi sistemlere daha iyilerini ekleyerek yoluna devam etmek.Aksayan yönleri sistem dışı ederek hantal bir yapı oluşmasına izin vermemek.
 Benim eğitim sistemi adına her zaman ümidim vardı.Her zaman da olacak.Yetişecek nesillerin uluslararası düzeylerde ülkemizi en güzel şekilde temsil edeceği güzel günler de gelecek.Umarım görmek nasip olur.

No comments :

Post a Comment

Comments