Monday, September 6, 2021

Yeni eğitim öğretim yılı endişeleri

  No comments
DW Türkçe de yer alan habere göre
Yeni eğitim-öğretim yılı başlıyor. Bakanlık, pandemi nedeniyle bir buçuk yıldır kesintiye uğrayan eğitim-öğretimin aksamaması için bir dizi yeni önlem alıyor. Peki, eğitimciler ve sağlıkçılar ne düşünüyor?
Türkiye'de yüz yüze eğitim bugün başlıyor. Pandemi nedeniyle sekteye uğrayan yüz yüze eğitim artık tüm kademelerde, ders saatleri azaltılmadan, haftada beş gün yapılacak. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bu defa eğitimin bir kez daha sekteye uğramaması amacıyla bazı ek önlemler aldı.
MEB'in Sağlık Bakanlığı ile birlikte hazırladığı ve 24 Ağustos'ta il milli eğitim müdürlüklerine gönderilen "Kovid-19 Salgınında Okullarda Alınması Gereken Önlemler Rehberi" başlıklı yazıya göre, yüz yüze eğitim sürecinde öğretmen, eğitim personeli, kantin çalışanları ve öğrenci servislerinde çalışan personellerin tam doz aşılı olması öneriliyor. Tam doz aşılı olmayan ve öğrencilerle bir araya gelmesi zorunlu olan kişilerdense haftada iki kez PCR testi istenecek. Ancak öğrencilerden herhangi bir aşı belgesi ya da PCR testi istenmeyecek.

Eğitimde görevli tüm personel ve öğrenciler aşılanma durumundan bağımsız olarak, okulda bulundukları süre boyunca maske takacak. MEB, bu maskelerin yeterli sayıda temin edileceğini söyledi. 
Haberin linki
https://m.dw.com/tr/y%C3%BCz-y%C3%BCze-e%C4%9Fitim-ba%C5%9Fl%C4%B1yor-endi%C5%9Feler-neler/a-59094083 

No comments :

Post a Comment

Comments