Friday, October 7, 2016

Yüzyıl sürecek rekor!

  No comments
                    1988 Seul Olimpiyatları’nda Kanadalı atlet Ben Johnson  100 metre finallerinde yer almıştı.İnsanlar bu yarışı ‘yüzyılın yarışı’ olarak adlandırıyordu çünkü Ben Johnson’un en büyük rakibi Amerikalı atlet Carl Lewis de bu yarıştaydı.
                   Atletler yarışmaya hazırlanırken  seyircilerden bazılarının Ben Johnson’un gözlerinin sarıya döndüğünü farkedenler oldu.Yarış başladı ve saniyeler içinde son buldu.Johnson kazanmıştı.Rekoru  9.72 saniyeyle yeni bir dünya rekoru oldu.Johnson sevinçten havalara uçuyordu.Çünkü rakibini yenmiş,altın madalayayı almıştı.Yarışmadan sonra şöyle konuştu:Benim adım Benjamin Sinclair Johnson Jnr.Bu rekor,50 yıl belki 100 yıl unutulmayacak.
                  Fakat yanılmıştı.Rekoru sadece bir kaç saat sürdü.Test sonuçlarına göre Johnson doping almıştı.Olimpiyat komitesi madalyasını geri aldı ve Carl Lewis’e verdi.
Biz buna ‘Yanlış hesap Bağdat’tan  döner.’ de diyebiliriz.Siz ne dersiniz değerli okurlarım?

No comments :

Post a Comment

Comments