Monday, October 10, 2016

Aklımdan geçenlerin bir kısmı

  No comments

Biliyorum her olayı kaydetmek mümkün değil.Belki bu işi benden daha iyi yapan bir çok site var.Ama ben bu işin başındayım.Kaldı ki şu kadar dar zamanda ancak bu kadar oluyor.Sürekli yazı eklersem daha çok kişiye ulaşma şansım artar.Eğitime dair sözlerim:
Son dönemde bu cümleyi çok  duyar olduk:Ben bunun için yetiştirildim.
Peki gerçekten yetiştirilmek,yetişmekle ne kastediyoruz acaba?Toplumun eğitimcisi olan öğretmen,bu kavramın altını nasıl doldurmalı?
 Daha çok yolumuz var öğrencilerimiz doğru yetiştirmek adına yapmamız gereken.Tarih dersi gibi olmasını istemiyorum ancak geçmişine bir göz atalım milli eğitim sistemimizin.Tevhid-i tedrisat kanunun çıkarılmasından sonra tek bir çatı altında toplanan milli eğitim sistemimiz,dört yıl sonra harf inkilabıyla beraber Latin alfabesiyle eğitime devam etmiş.Amaçlar özgür,sorgulayan kişiler yetiştirmek. Farklılıklara saygılı,insanlar arasında din,dil,ırk ayrımı gözetmeyen kişiler... Sanat,din,dil alanında gelişme sağlayacak kişiler...
 Sekiz yıllık kesintisiz eğitim konusu ise ayrı bir mecara.El yazısı ile yazmaya tekrar dönüş yapıldı.Şimdi geçilen 4+4+4 eğitim modeli ile son değişikliği  oldu milli eğitimin.Başta dediğim gibi özet geçiyorum ki sizler için de sıkıcı bir yazı olmasın şu pazar gününde.
İşte böyle.Sistemler değişir,insanlar geçer ama,sistem hangi insanları bırakır?

No comments :

Post a Comment

Comments