Monday, September 26, 2016

Pazar kahvaltısından bir kesit

  No comments
Bir pazar güzel bir kahvaltı yapmıştık ailece. Fotoğrafını çektim, yazmak şimdiye nasip oldu.
Güzel ülkemde her çeşit kahvaltılık bulunmakla beraber, ben daha çok Hatay kahvaltılıklarından bahsetmek istiyorum. Fotoğrafta yer alanlar onlardan bazıları zaten.
Tuzluyoğurt, süzme yoğurt gibi tabi ki ilk defa görenler için. Çocukken yapıldığını götmüştüm. Yoğurt da tuz katılmış değil yani. Sütü uzun süre kaynatıp karıştırıp içine tuz atıyorsunuz. Bilsem daha fazlasını da anlatacağım. Ama yemekten öğrenmeye vakit yoktu galiba.
Sonra çökelek var. Bildiğimiz beyaz çökeleğe baharatlar, biber salçası katıp güzel bir yoğuruyorsunuz. Sonra küçük toplar haline getirip bir sini içerisine diziyorsunuz. Güneşte beklemesi gerek bu halde. Ama kedilere dikkat etmeniz gerek. Onlar da farkında ne kadar lezzetli olduğunun.
Biber salçası ise acı olduğundan kahvaltı sofrasında göreceğiniz ender kahvaltılıklardan. Geçen yıl biberi kendim aldım. Kendi salçamı kendim yaptım. %100 doğal neyse o yani. Salça değil sos mübarek..
Küçük taze patates son favori kahvaltılıklarımdan. İşte peynir, domates, salatalık...  ekleyin gitsin.
Herkese çayla beraber güzel bir kahvaltı dilerim.

No comments :

Post a Comment

Comments