Friday, June 24, 2016

Zaman nasıl değerlendirilir?

  No comments
Hz.Nuh 950 sene yaşamıştır.Kim bilir kime ne kadar şey anlattı.Bu o devirdeki insan ömrüne yorulabilir.Şimdi kendi ömrümüzün ne kadar kısa olduğunu daha iyi anladık sanırım.O zaman hayatı yaşamak için biraz acele etmemiz gerekli değil mi?950 seneyi  kim bilir kaç seneye sığdırmamız
gerekli.Bir başka deyişle 'Yitirdiğiniz anları sonsuzluk bile geri getiremez.' F. SCHILLER
            Tam zamanlı çalışan kişiler olarak günün sekiz saati işyerinde geçen kişiler,günün üçtebirini bitiriyor zaten.Eve giderken alışveriş  yapılması gerekiyorsa,ödenmesi gereken faturalar,yarına yetişmesi gereken hazırlıklar,misafirlik... Ömür bir şekilde geçiyor işte.Bir şekildeyi bilinçli bir şekilde yapan insanlar,ömür sermayesini doğru harcıyor demektir.
         Pazartesi sendromu isimli yazımda bu konu hakkında hangi çözüm yollarını uygulayabileceğimizi anlatmıştım.İnsanın iyi bir iş takipçisi olması gerektiğinden bahsetmiştim(Bu yazım öğretmendiyari.com da yayınlanmıştır.).Aslında hayatın tamamı bir takip işidir.Örneğin:Okuyup iş sahibi olmayı düşündünüz.Üniversiteyi bitirdiniz.İş hayatını eşinizi bularak devam ettirdiniz.Çocuğunuz oldu.Şimdi de onun derdine düştünüz.Şimdi kaç yaşındasınız?Bir başka vecize: 'İnsanın kendini berbat hissetmesi, mutlu olup olmadığına önem verecek kadar boş zamanı olmasından ileri gelir'. Bernard Shaw
          Uyku İle Aranız Nasıl?
     Geldi,gelmedi,şimdi gitti... Derken bir türlü uyku tutmaz.Sabah olunca da yataktan bırakmaz değil mi?Kaliteli bir hayat iyi bir uyku düzeni ister.4-5 saat demiyorum,8 saat uyumak demiyorum.Düzenli uyuyun.Bir günün bir güne uyduğu mu var ki biz düzenli olalım?İşten geriye kalan 16 saatten ne kadarını kurtarabilirseniz kardır.Günün gereken zamanlarını,ben buna ortak zaman dilimleri diyorum,sevdiklerinize ayırın.Anlatım bozukluğu olmasın.Kendi sevdiğiniz zevklere değil,sizi seven sevdiklerinize.Kişisel iişlerinizi gecenin geç saatlerine bırakın.Bu arada uyumayı unutmayın.Zaten o size kendini unutturmaz.
        Velhasılı,günlük 4-5 saat uyuyan dahiler olduğu gibi 8-9 saat uyuyanlar da olmuş.Sadece ölünün arkasından söylediğimiz nev-i şahsına münhasır kelime grubu,insan yaşarken de geçerli yani.
     Hayat Planlama Merkezi:Ben
        Daha söylenecek o kadar söz var ki... Gününüzü planlayın,haftanızı planlayın,aylar,seneler çok çabuk geçiyor.Hızla solda giden bir hayatı daha iyi devam ettirmek için sağa çekin kendinizi.Sağlam bir plan yapın hayatınıza dair.%90 başarıya ulaşacak bir plan olsun bu.Gerisi size kalmış.Hayat sizin ne de olsa.

No comments :

Post a Comment

Comments