Wednesday, October 5, 2016

Ben çocukken 23 Nisan

  No comments

Eski  bayramlar  milli bayram olsa bile güzeldi. Çocukluğumun  geçtiği köyümde,gittiğim köyün  okulundan aklımda kalan manzaraları hatırlıyorum şimdi.Gelin geçmişe gidelim beraber.
En eski 23 Nisan’ı hatırlıyorum.Okula gidip gitmediğimi hatırlamıyorum.Seyircilerin arasındaydım.23 Nisan kutlamaları okul bahçesinde yapılırdı.Köy yerinde iş o dönem  tarla işleri çok olmadığından katılım da yüksek olurdu.Aslında merak herkesi bir araya getirirdi.
Bir tanıdık vesile olmuş ve kutlamalara o yıllarda son derece popular olan karete takımı gelmişti. Öğretmenlerden birinin akrabasıydı galiba karete grubunun hocası.Son derece değişik bir olay olmuştu bence.
Neler yaptılar?Hep birlikte hareket etmeleri vardı mesela.Hocanın biri komut veriyor,sonra hep beraber aynı hareket yapılıyor.Hoş bir görüntüydü tabi.Özellikle köy yerinde kaç defa karete takımı gösterisi izleyebilirsiniz ki?
Karakuşak,sarı kuşak,beyaz kuşak… Dediğim gibi o zamanlar uzak doğunun bu akımı,yeni keşfedilmiş gibi bir hal vardı.Hemen herkes meraklıydı. Abim de karete kursuna gittiğinden ben de aşina oldum biraz.Bir tane kitap vardı.Numaralandırılmış hareketleri ve yapılış şekillerini gösteren , saman kağıdından yapılmış bir kitap.Ona bakıp öğreniyorsunuz sanırım.
Çivilerin üzerine yatan birinin üzerinde tuğla kırdılar.Elbise filan da yoktu üzerinde.Çivili tahtayı seyircilere de gösterdi birisi .Sonra birinin karın-göğüs bölgesine tüm karete takımı birden daldı.Adamın vücudu kıpkırmızı olmuştu da sesi çıkmamıştı.Tabi seyircilerden ‘Bir de biz vuralım.’ diyen  biri vardı yanımda.
Yani değişik bir 23 Nisan geçirmiştim o zaman..

No comments :

Post a Comment

Comments